STATUT

NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA

„MONTESSORI  HOUSE „

 

  1. Postanowienia ogólne.

§1

  1. Przedszkole nosi nazwę: Niepubliczne Przedszkole „Montessori House”.
  2. Nazwa Przedszkola w pełnym brzmieniu używana na pieczęciach: Niepubliczne Przedszkole Montessori  House
  3. Siedzibą Przedszkola jest budynek mieszczący się w Krakowie przy ulicy Łuczyńskiego 10/1-2
  4. Właścicielem Przedszkola niepublicznego jest Wioletta Skubera
  5. Osoba prowadzącą jest osoba fizyczna  Wioletta Skubera
  6. Nadzór pedagogiczny nad przedszkolem sprawuje Małopolski Kurator Oświaty w Krakowie.
  7. Przedszkole jest niepubliczne i prowadzi odpłatne nauczanie i wychowanie w zakresie pedagogiki Marii Montessori oraz podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

 §2

  1. Ilekroć w statucie jest mowa o:
  • Dyrektorze – należy przez to rozumieć dyrektora Przedszkola Montessori House w Krakowie
  • nauczycielach – należy przez to rozumieć nauczycieli zatrudnionych dzieciach – należy przez to rozumieć dzieci uczęszczające Przedszkola Montessori House w Krakowie
  • dzieciach- należy rozumieć dzieci uczęszczające do Przedszkola Montessori House w Krakowie
  • rodzicach – należy przez to rozumieć także prawnych opiekunów dziecka oraz osoby (podmioty) sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem;
  • organie prowadzącym – należy przez to rozumieć osobę fizyczną prowadząca przedszkole

 

 II. Cele i zadania przedszkola.

§3

  1. Wszechstronny rozwój osobowości dziecka i przygotowanie do życia we współczesnym świecie, oparty na indywidualizacji procesu nauczania i wychowania-przy wykorzystaniu materiału rozwojowego Montessori.
  2. Do zadań Przedszkola należy:
  3. wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju;
  4. tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa w oparciu o Metodę Montessori
  5. wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych;
  6. zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony;
  7. wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań;
  8. wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie;
  9. tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo w ruchu drogowym;
  10. przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne, realizowane m.in. z wykorzystaniem naturalnych sytuacji, pojawiających się w przedszkolu oraz sytuacji zadaniowych, uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci;
  11. tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki
  12. tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do etapu rozwoju dziecka;
  13. tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy;
  14. współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka;
  15. kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju;
  16. systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju;
  17. systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzące do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole;
  18. organizowanie zajęć – zgodnie z potrzebami – umożliwiających dziecku poznawanie kultury i języka mniejszości narodowej lub etnicznej;
  19. tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym.

 

             &4

  1. Przedszkole udziela dzieciom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dziecku polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz rozpoznawaniu indywidulanych możliwości psychofizycznych dziecka.
  3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Przedszkolu organizuje Dyrektor.
  4. Pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Przedszkolu udzielają dzieciom nauczyciele oraz specjaliści wykonujący w Przedszkolu zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  5. Przedszkole udziela dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w trakcie bieżącej pracy z dziećmi w formie: zajęć rozwijających uzdolnienia; zajęć logopedycznych
  6. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana rodzicom i nauczycielom polega na organizowaniu i prowadzeniu porad, konsultacji i szkoleń.
  7. Do zadań Dyrektora w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej należy:
  1. planowanie i koordynowanie udzielania dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  2. ustalanie form udzielania pomocy, okresu jej udzielania oraz wymiar godzin dla poszczególnych form, które będą realizowane;

 

8. Do zadań nauczyciela i wychowawcy w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej należy:

  • rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci;
  • rozpoznawanie zainteresowań i uzdolnień dzieci;
  • prowadzenie obserwacji pedagogicznych;
  • koordynowanie pracą zespołu opracowującego indywidualny program edukacyjno-terapeutycznym

§5

Sposób realizacji zadań przedszkola uwzględnienia wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka oraz wspomagania rodziny w wychowaniu dziecka i przygotowaniu go do nauki w szkole, a w przypadku dzieci niepełnosprawnych – ze szczególnym uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności

Podstawowe formy działalności dydaktyczno-wychowawczej to:

  1. praca wolna z materiałem Montessori,
  2. obowiązkowe zajęcia z całą grupą,
  3. lekcje ciszy,
  4. lekcje koncentracji,
  5. spontaniczna działalność dzieci,
  6. zajęcia dodatkowe za zgodą rodziców.

§6

  1. Przedszkole organizuje opiekę nad dziećmi:

 

  1. zapewniając dziecku funkcjonowanie w odpowiednio zorganizowanym otoczeniu, dostosowanym do jego potrzeb i właściwości psychicznych,
  2. wspiera rozwój dziecka poprzez zindywidualizowane podejście i swobodę działania,
  3. zapewnia możliwość funkcjonowania w grupie zróżnicowanej wiekowo,
  4. zapewnia stałą opiekę ze strony nauczyciela w czasie zajęć w Przedszkolu, oraz w trakcie wycieczek poza terenem Przedszkola,
  5. organizuje atmosferę akceptacji i bezpieczeństwa,
  6. przekazuje wiedzę o zdrowym stylu życia,
  7. uczy zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka,
  8. tworzy warunki sprzyjające spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej,
  9. stwarza optymalne warunki wychowania każdemu dziecku.

 

§7

1.Przedszkole realizuje zadania opiekuńcze oraz w zakresie bezpieczeństwa:

  1. podczas zajęć nad dziećmi opiekę sprawuje nauczyciel,
  2. obowiązkiem nauczyciela jest sprawdzenie obecności i odnotowanie jej w dzienniku,
  3. dzieci przebywają na ogrodzonym placu zabaw dostosowanym do ich wieku oraz posiadającym wymagane certyfikaty,
  4. w czasie wycieczek przedszkolnych opiekę nad dziećmi sprawuje nauczyciel prowadzący wycieczkę oraz opiekunowie, którzy zobowiązani są do poznania i przestrzegania przepisów bhp oraz złożenia u Dyrektora Przedszkola pisemnej deklaracji odpowiedzialności za uczniów, a także obowiązkowego ich ubezpieczenia. Liczbę opiekunów oraz sposób zorganizowania opieki ustala się w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji i Sportu z dnia 8 listopada 2001r.w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły               i placówki krajoznawstwa i turystyki,
  5. Przedszkole zapoznaje dzieci z zasadami bezpieczeństwa na terenie Przedszkola, w trakcie wycieczek,
  6. na terenie Przedszkola w widocznym i łatwo dostępnym miejscu umieszczona jest instrukcja wskazująca drogę ewakuacji dla osób przebywających w określonym miejscu budynku,
  7. z zasadami ewakuacji, dzieci zapoznawane są przez nauczyciela na początku roku szkolnego,
  8. organizuje ubezpieczenie dzieci od następstw nieszczęśliwych wypadków za zgodą i odpłatnością rodziców.

 

§8

 

1.W Przedszkolu nie przewiduje się dokonywania jakichkolwiek zabiegów

lekarskich ani podawania farmaceutyków.

2.W sytuacji pogorszenia się stanu zdrowia dziecka, nauczyciel lub Dyrektor

informuje rodziców o jego stanie, rodzice są zobowiązani do niezwłocznego

odebrania dziecka z Przedszkola.

3.W sytuacjach nagłych wzywane jest pogotowie, z równoczesnym

poinformowaniem rodziców.

 

  1. Organy Przedszkola oraz zakres ich działań.

 

§9

1.Organami Przedszkola są:

1.Dyrektor przedszkola.

2.Rada Pedagogiczna .

 

Dyrektor może powołać w-ce dyrektora i zlecić mu część obowiązków.

§10

I. Dyrektor  Niepublicznego Przedszkola Montessori Montessori House w szczególności:

  1. kieruje działalnością Przedszkola, reprezentuje przedszkole na zewnątrz,
  2. dopuszcza i włącza programy do zestawu programów przedszkola, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej,
  3. organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą działalność Przedszkola,
  4. dysponuje środkami finansowymi Przedszkola i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie,
  5. podejmuje zobowiązania majątkowe w imieniu Przedszkola,
  6.  kieruje pracą Rady Pedagogicznej w osobie Przewodniczącego,
  7. realizuje uchwały podjęte w ramach kompetencji Rady Pedagogicznej,
  8. wstrzymuje uchwały Rady Pedagogicznej niezgodne z przepisami prawa,
  9. realizuje zalecenia i wskazówki zaopiniowane przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny,
  10. decyduje o dopuszczeniu zaproponowanego przez nauczyciela programu nauczania do użytku szkolnego po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej,
  11. nadaje stopień awansu nauczyciela kontraktowego,
  12. opracowuje zakres obowiązków pracowników,
  13. zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w Przedszkolu, a także bezpieczne i higieniczne warunki uczestnictwa w zajęciach organizowanych przez Przedszkole,
  14. zapewnia pracownikom właściwe warunki pracy zgodnie z przepisami kodeksu pracy, BHP i Ppoż.
  15. organizuje środki i przeprowadza prace remontowo – konserwacyjne,
  16. rozpatruje wnioski, skargi i zażalenia zgodnie z wewnętrznym regulaminem,
  17. ustala wysokość wnoszonych opłat przez rodziców z tytułu uczęszczania dziecka do Przedszkola (czesne i wyżywienie).

II. Dyrektor Przedszkola jest odpowiedzialny za:

  1. organizację pracy kancelarii i dokumentację, zwłaszcza za właściwe prowadzenie i przechowywanie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, awansu zawodowego nauczycieli,
  2. opracowanie dokumentów programowo-organizacyjnych Przedszkola,
  3. prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  4. opracowanie i przygotowanie programu rozwoju Przedszkola wspólnie z Radą Pedagogiczną.

III. Dyrektor Przedszkola w szczególności decyduje w sprawach:

  1. Zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników Przedszkola.
  2. Przyjmowania dzieci do Przedszkola oraz skreślania ich z listy w związku z niewypełnieniem warunków umowy przez rodziców.

§11

  1. W Przedszkolu działa Rada Pedagogiczna, która jest kolegialnym organem Przedszkola w zakresie realizacji jego statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
  2. Rada Pedagogiczna działa na podstawie ustalonego przez siebie regulaminu.
  3. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą  wszyscy nauczyciele zatrudnieni  w Przedszkolu. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez jej Przewodniczącego na wniosek lub za zgodą Rady Pedagogicznej.
  4. Zebrania plenarne Rady Pedagogicznej są organizowane:

 

  1. zgodnie z przyjętym harmonogramem oraz w miarę bieżących potrzeb,
  2. na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy Przewodniczącego, albo co najmniej 1/3 członków Rady.

5.  Uchwały Rady Pedagogicznej podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.

6. Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane.

  1. Obowiązki i uprawnienia Przewodniczącego:

1.w skład Rady Pedagogicznej wchodzi Dyrektor Przedszkola jako jej Przewodniczący,

  1. Przewodniczący przygotowuje i prowadzi zebrania Rady Pedagogicznej,
  2. Przewodniczący jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem Rady Pedagogicznej,
  1. Dyrektor Przedszkola przedstawia Radzie Pedagogicznej, nie rzadziej niż 2 razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności Przedszkola.

8.Wszystkich biorących udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej obowiązuje zachowanie tajemnicy służbowej dotyczącej spraw, które mogą naruszać dobro osobiste dzieci i ich rodziców, a także pracowników przedszkola. Informacje dotyczące bezpośrednio dziecka mogą być udzielane tylko rodzicom.

§12

 

1.Do kompetencji stanowiących  Rady Pedagogicznej należy:

 

1.zatwierdzanie i modyfikowanie zestawu programów wychowania

przedszkolnego dostosowując je do zainteresowań i potrzeb uczniów,

  1. zatwierdzanie zestawu podręczników biorąc pod uwagę:
  2. a) przystosowanie dydaktyczne i językowe podręcznika do możliwości

uczniów;

  1. b) wysoką jakość wykonania podręcznika,

3.zatwierdzanie planów pracy Przedszkola, w tym tygodniowego rozkładu zajęć,

  1. uchwalenie regulaminu swej działalności, który nie może być sprzeczny

ze Statutem Przedszkola,

5.podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych

w Przedszkolu,

6.planowanie i organizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej

Przedszkola,

  1. planowanie, organizowanie współpracy z rodzicami wychowanków,
  2. podejmowanie uchwał w sprawie skreślenia dziecka z listy wychowanków,
  3. uchwalenie programu profilaktyki Przedszkola,

10.ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli Przedszkola,

11.ustalenie przedszkolnego zestawu programów wychowania przedszkolnego,

12.zezwolenie na indywidualny program nauki

 

2.Do kompetencji opiniodawczych Rady Pedagogicznej należy:

 

  1. organizacja pracy Przedszkola, w tym zajęć dodatkowych,
  2. propozycje Dyrektora w sprawie przydziału nauczycielom stałych prac oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczych w  ramach wynagrodzenia zasadniczego,
  3. propozycje Dyrektora w sprawach przydziału dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,
  4. propozycje Dyrektora w sprawie oceny nauczyciela,
  5. odwołanie ze stanowiska wicedyrektora i innego stanowiska kierowniczego.

 

3.Do kompetencji wnioskodawczych Rady Pedagogicznej należy:

 

  1. przygotowanie projektu Statutu Przedszkola albo jego zmian,
  2. wnioskowanie o przyznanie nauczycielom nagród i innych wyróżnień,
  3. wnioskowanie o określenie ramowego rozkładu dnia w Przedszkolu.

 

4.Dyrektor  Przedszkola wstrzymuje wykonanie uchwał, niezgodnych z przepisami prawa.

O wstrzymaniu wykonania uchwały Dyrektor niezwłocznie zawiadamia organ nadzoru

pedagogicznego. Rozstrzygnięcie organu sprawującego nadzór pedagogiczny jest

ostateczne.

IV. Organizacja działalności Przedszkola.

 §13

  1. Przedszkole Montessori  House prowadzi zajęcia dla dzieci w wieku 3-6 lat, z zastrzeżeniem
  • 15 p. 2 i 3 Statutu Przedszkola.
  1. W szczególnych przypadkach Dyrektor Przedszkola może przyjąć do Przedszkola dziecko, które ukończyło 2,5 roku.
  2. Do Przedszkola może uczęszczać dziecko, któremu odroczono realizację obowiązku szkolnego, nie dłużej jednak niż do  końca roku szkolnego, w tym roku kalendarzowym, w którym kończy 10 lat.
  3. Przedszkole tworzą dwie grupy.
  4. Podstawową jednostką jest grupa złożona z dzieci w różnym wieku, (co wynika z pedagogiki Montessori ) z uwzględnieniem ich potrzeb oraz rodzaju niepełnosprawności
  5. Liczba dzieci w grupie nie może przekraczać 25.

§14

 

  1. Z inicjatywy rodziców w Przedszkolu mogą być organizowane zajęcia dodatkowe:

język angielski, warsztaty plastyczne etc.

2. Osoby prowadzące zajęcia dodatkowe winny posiadać stosowne kwalifikacje.

3. Godziny prowadzenia zajęć dodatkowych wyznacza Dyrektor.

 

§15

  1. Przedszkole realizuje podstawę programową wychowania przedszkolnego.
  2. Praca dydaktyczno-wychowawcza i opiekuńcza prowadzona jest na podstawie wybranego programu  z zestawu propozycji zatwierdzonych przez MEN.
  3. Godzina zajęć w Przedszkolu trwa 60 minut.
  4. Czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo, w szczególności zajęć umuzykalniających, nauki języka obcego i zajęć rewalidacyjnych powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych i percepcyjnych dzieci powinien wynosić:

– z dziećmi w wieku 3 – 4 lat – około 15 minut

-z dziećmi w wieku 5–6 lat – około 30 minut.

§16

  1. Szczegółową organizację wychowania, nauczania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji Przedszkola opracowany przez Dyrektora Przedszkola. Arkusz organizacji Przedszkola zatwierdza organ prowadzą
  2. W arkuszu organizacji określa się w szczególności:

1. liczbę grup,

2.liczbę pracowników Przedszkola,

3.czas pracy Przedszkola,

4. maksymalną liczbę dzieci w Przedszkolu.

§17

 

  1. Organizację pracy Przedszkola w ciągu dnia określa ramowy rozkład dnia, ustalony przez Dyrektora. z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny nauczania, wychowania i opieki, potrzeb, zainteresowań i uzdolnień dzieci, rodzaju niepełnosprawności Uwzględnia on wymagania zdrowotne, higieniczne oraz jest dostosowany do założeń programowych.
  2. Ramowy rozkład dnia określa czas na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego, nie krótszy niż 25 godzin tygodniowo.
  3. Na podstawie ramowego rozkładu dnia, nauczyciele, którym powierzono opiekę nad daną grupą, ustalają dla tej grupy szczegółowy rozkład dnia z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci.
  4. Organizacja dnia może ulec zmianie w szczególnych przypadkach (np. organizacja wyjścia, wycieczki, uroczystości).

§18

 

  1. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy oraz przerwy zimowej. Szczegółowy wykaz dni wolnych w danym roku szkolnym określa się w terminie do 15 – stego września danego roku szkolnego
  2. Terminy przerw pracy Przedszkola ustalane są przez Dyrektora.
  3. Dzienny czas pracy Przedszkola ustala Dyrektor.
  4. Przedszkole jest czynne od godz. 7.00-17.30.
  5. Czas pracy Przedszkola może ulec zmianie, w zależności od potrzeb środowiska.
  6. W czasie ferii i wakacji Przedszkole organizuje więcej form rekreacyjno-wypoczynkowych.

§19

Dyrektor powołuje zespół wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zwany dalej „zespołem”.

Dyrektor koordynuje pracę zespołu lub upoważnia do tych zadań nauczyciela.

W skład zespołu wchodzi:

  1. pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka, w szczególności: oligofrenopedagog, tyflopedagog lub surdopedagog;
  2. psycholog;
  3. logopeda;
  4. inny specjalista – w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny.

Do zadań zespołu należy:

  • Ustalanie, na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, kierunków i harmonogramu działań w zakresie wczesnego wspomagania i wsparcia rodziny dziecka:

Miejsce prowadzenia zajęć ustala Dyrektor.

 

& 20

  1. W Przedszkolu mogą być prowadzone zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze.
  2. Warunki i sposób organizowania zajęć, o których mowa w ust. 1, określają przepisy rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim.

 

  1. W Przedszkolu jest prowadzona dokumentacja przebiegu nauczania dla każdej z grup.
  2. Przedszkole prowadzi dla każdej z grup dziennik zajęć, w którym udokumentowany jest przebieg pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w danym roku szkolnym.

1.do dziennika wpisuje się alfabetyczny wykaz wychowanków, daty i miejsce ich urodzenia, imiona  i nazwiska rodziców, adresy ich zamieszkania oraz telefony kontaktowe,

  1. w dzienniku odnotowuje się frekwencję dzieci na zajęciach,
  2. w dzienniku odnotowuje się oznaczenie realizowanego programu wychowania

przedszkolnego z przedszkolnego zestawu programów,

  1. fakt prowadzenia zajęć potwierdza się podpisem,
  2. zajęcia dodatkowe odnotowuje się w dzienniku zajęć, a ich przeprowadzenie

potwierdza się podpisem.

3. Obowiązkiem nauczyciela jest prowadzenie indywidualnej dokumentacji pracy dziecka z materiałem Montessori.

1.karty powinny zawierać szczegółowe informacje na temat pracy dziecka z materiałem wraz z uwagami i wnioskami do dalszej pracy,

  1. karty są dokumentem realizacji programu w indywidualnym toku nauczania z każdym dzieckiem.

 

4.  Dokumentacja przebiegu nauczania i indywidualnych osiągnięć dzieci może być udostępniona:

  1. przedstawicielom organu prowadzącego i sprawującego nadzór pedagogiczny,
  2. rodzicom dziecka na ich życzenie,
  3. pracownikom naukowym i studentom, za zgodą Dyrektora Przedszkola oraz rodziców –  w zakresie prowadzonych badań na terenie Przedszkola.

 

V. Zasady odpłatności.

 

§21

 

  1. Działalność Przedszkola finansowana jest z :
  1. miesięcznych opłat czesnego rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola,
  1. dotacji z budżetu gminy Kraków zgodnie z określonymi przepisami,
  2. darowizn i innych środków uzyskanych przez Przedszkole,
  3. środków własnych.

§22

 

  1. Opłata za usługi świadczone przez Przedszkole obejmuje:
  1. wpisowe,
  2. opłatę czesnego,
  3. opłatę za wyżywienie.

2. Wysokość czesnego reguluje umowa o wpis na dany rok szkolny,  zawierana przez rodziców z Dyrektorem Przedszkola.

  1. Termin i sposób wnoszenia opłat za Przedszkole ustala Dyrektor.
  2. Opłaty związane z pobytem dziecka w Przedszkolu wnoszą rodzice w terminie nie  później niż do 10 każdego miesiąca.
  3. Opłatę za pobyt dziecka w przedszkolu (czesne i wyżywienie) ustala Dyrektor Przedszkola.
  1. Opłata stała za Przedszkole nie podlega zwrotowi w przypadku nieobecności dziecka.
  2. Przedszkole zapewnia w ciągu dnia śniadanie, obiad z podwieczorkiem, napoje ciepłe i zimne.
  3. W przypadku nieobecności dziecka w Przedszkolu, po uprzednim zgłoszeniu, rodzicom przysługuje zwrot kosztów za niewykorzystane posiłki w następnym miesiącu.
  4. Z wyżywienia w Przedszkolu na zasadach ustalonych przez Dyrektora, mogą korzystać pracownicy Przedszkola.

VI. Pracownicy przedszkola.

 

§23

  1. W Przedszkolu zatrudnia się nauczycieli posiadających kwalifikacje pedagogiczne oraz pracowników obsługi i administracji.
  1. Zasady zatrudniania nauczycieli i innych pracowników określają odrębne przepisy.
  2. Wszyscy pracownicy, szczególnie w zakresie przydzielonych zadań:
  • są odpowiedzialni za zdrowie i bezpieczeństwo dzieci przebywających w Przedszkolu,
  • mają obowiązek informować Dyrektora o podejrzeniu zagrożenia (zewnętrznego i wewnętrznego) lub łamania zasady przestrzegania praw dziecka,
  1. w swojej pracy winni kierować się dobrem dziecka,
  2. są zobowiązani do szanowania powierzonego im mienia i odpowiedzialności  za nie oraz zabezpieczenia materiałów, środków, narzędzi w taki sposób, by nie stanowiły zagrożenia dla dzieci i innych osób.

Do obowiązków pracowników Przedszkola należy:

  • dbanie o czystość i higienę pomieszczeń oraz otoczenia Przedszkola,
  • przestrzeganie przepisów bhp i przeciw pożarowych,
  • odpowiedzialność za powierzony sprzęt i narzędzia pracy,
  • przestrzeganie dyscypliny pracy,
  • dbanie o zabezpieczenie budynku przed kradzieżą.

5. Pracownicy zobowiązani są do wykonywania innych czynności zleconych przez Dyrektora, wynikających z organizacji Przedszkola.

6. Szczegółowy zakres obowiązków poszczególnych pracowników określa Dyrektor w przydziale czynności na kolejny rok szkolny.

 

§24

 

  1. Dyrektor Przedszkola powierza poszczególne grupy opiece jednego nauczyciela zależnie od czasu pracy grupy lub realizowanych działań.
  2. Nauczyciela w jego pracy opiekuńczej, wychowawczej i związanej z zapewnieniem dzieciom bezpieczeństwa może wspomóc nauczyciel wspomagający i pomoc nauczyciela.
  3. Dla zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy wychowawczej i dydaktycznej wskazane jest, aby przynajmniej jeden nauczyciel opiekował się daną grupą przez okres uczęszczania dzieci          do Przedszkola.
  4. Zmiana nauczyciela może być dokonana :

 

  1. W szczególnych przypadkach losowych.
  2. Z przyczyn organizacyjnych Przedszkola.
  3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach.

Ostateczna decyzja należy do Dyrektora Przedszkola.

 

VII. Prawa , obowiązki i zadania nauczyciela.

 

§25

 

  1. Prawa i obowiązki określają umowy zawarte z nauczycielami w oparciu o obowiązujące przepisy.
  2. Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą, jest odpowiedzialny za jakość i wyniki tej pracy oraz bezpieczeństwo i zdrowie powierzonych jego opiece wychowanków.
  3. Do zadań nauczycieli należą w szczególności:
  1. odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo wychowanków w czasie pobytu dziecka w Przedszkolu,
  2. realizowanie zajęć opiekuńczych i wychowawczych uwzględniających potrzeby i zainteresowania dzieci,
  3. dbałość o prawidłowy przebieg procesu dydaktyczno-wychowawczego poprzez:
  4. przygotowanie i przeprowadzenie każdych zajęć zgodnie z zasadami dydaktyki;

 

  1. planowanie i prowadzenie pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej w oparciu o wybrany program wychowania przedszkolnego oraz podręczniki dopuszczone do użytku przez MEN;
  2. pisanie miesięcznych planów pracy, które nauczyciel każdorazowo przedstawia do zatwierdzenia Dyrektorowi;
  3. otaczanie indywidualną opieką każdego z wychowanków zgodnie z zasadą indywidualizacji pracy i podmiotowego podejścia;
  4. wspieranie rozwoju aktywności poznawczej dziecka w samodzielnym odkrywaniu rzeczywistości społeczno-kulturowo-przyrodniczej;
  5. tworzenie warunków wspomagających rozwój dzieci, ich zdolności i zainteresowania;
  6. dążenie do pobudzania aktywności dzieci we wszystkich sferach ich rozwoju; społecznej, emocjonalnej, ruchowej i umysłowej;
  7. stosowanie różnorodnych, nowoczesnych metod i form w celu osiągnięcia wysokich efektów swej pracy;
  8. przygotowywanie i stosowanie pomocy dydaktycznych
  9. prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej w formie zapisów w dzienniku, indywidualnych kartach pracy, arkuszach obserwacyjnych,
  10. prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci przy równoczesnym:
  • dokumentowaniu  rozwoju każdego dziecka we wszystkich sferach;
  • prowadzeniu i dokumentowaniu pracy kompensacyjno-wyrównawczej w oparciu o zestaw zabaw, ćwiczeń i zadań stymulujących rozwój poszczególnych funkcji;

11. przeprowadzenie diagnozy przedszkolnej w roku poprzedzającym naukę w klasie pierwszej szkoły podstawowej,

12. wspieranie rozwoju psychofizycznego dzieci, ich zdolności oraz zainteresowań

poprzez:

  1. indywidualizację procesu nauczania i wychowania;
  2. stopniowanie trudności;
  3. otaczanie szczególną troską dzieci zdolnych i dzieci o specyficznych potrzebach edukacyjnych;
  1. współpracę ze specjalistami świadczącymi pomoc psychologiczno- pedagogiczną, opiekę zdrowotną i inne formy pomocy;
  2. eliminowanie przyczyn niepowodzeń u dzieci,
  3. doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie poziomu wiedzy merytorycznej poprzez:
  1. samokształcenie;
  2. aktywne uczestnictwo w szkoleniach, kursach, konferencjach i podejmowanie innych form doskonalenia zawodowego jako zdobycie dodatkowych kwalifikacji przydatnych do pracy w Przedszkolu;
  1.  możliwość korzystania w swej pracy z pomocy merytorycznej i metodycznej ze strony Dyrektora Przedszkola i innych nauczycieli, wyspecjalizowanych placówek i instytucji naukowo-oświatowych,

13. bezstronność i obiektywizm w ocenie wychowanków oraz ich sprawiedliwe traktowanie,

14. dbałość o pomoce dydaktyczne i sprzęt przedszkolny, o ich prawidłowe używanie, ewentualne naprawy i konserwację,

15. realizowanie zaleceń Dyrektora i osób kontrolujących,

16. czynne uczestnictwo w pracach Rady Pedagogicznej i realizowanie jej postanowień i uchwał.

17. współpraca z rodzicami w sprawach nauczania i wychowania

poprzez:

  1. udzielanie rodzicom rzetelnych informacji na temat ich dziecka, jego postępu, zachowania i rozwoju;
  2. respektowanie prawa rodziców do znajomości zadań wynikających zwłaszcza z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danej grupie;
  3. informowanie na bieżąco o realizowanych zadaniach i celach;
  4. ustalanie z rodzicami wspólnych kierunków działań wspomagających rozwój i wychowanie;
  5. udostępnianie rodzicom wytworów działalności dzieci;
  6. wspierania rodziców w wychowaniu i przygotowaniu dzieci do nauki w szkole.

 

4.Uprawnienia i obowiązki nauczyciela w stosunku do dzieci z objawami nieżytu dróg oddechowych :

  1. W przypadku istnienia wątpliwości ze strony nauczyciela przyjmującego dziecko co do stanu zdrowia dziecka, nauczyciel ma prawo żądać zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia dziecka pod rygorem odmowy przyjęcia dziecka do Przedszkola.

2.W przypadku stwierdzenia objawów nieżytu dróg oddechowych u dziecka przebywającego w Przedszkolu nauczyciel powinien niezwłocznie skontaktować się z rodzicami dziecka.

3.W rozmowie z rodzicami należy  udzielić informacji o niepokojących objawach chorobowych dziecka.

4.O zaistniałym fakcie należy powiadomić dyrektora Przedszkola, również poza jego godzinami urzędowania w miejscu pracy lub nauczyciela zastępującego dyrektora w razie jego nieobecności.

5.Do czasu przybycia rodziców dziecka nauczyciel grupy, w której dziecko przebywa sprawuje bezpośrednią opiekę nad nim jak również udziela wszelkich informacji o jego stanie zdrowia.

6.Po każdorazowym zdarzeniu nauczyciel grupy sporządza notatkę (wg wzoru ) i przechowuje ją w karcie obserwacji dziecka.

 

  1. Dyrektor i nauczyciele współpracują z rodzicami w celu stworzenia jak najlepszych warunków rozwoju dzieci, ujednolicenia procesu dydaktyczno- wychowawczego oraz podwyższenia poziomu pracy Przedszkola organizując:

1.zebrania ogólne dla rodziców- w miarę potrzeb, nie rzadziej niż  1 raz w roku,

  1. zebrania w grupach – co najmniej 1 razy w roku,
  2. konsultacje indywidualne, z inicjatywy nauczycieli lub rodziców-systematycznie w miarę potrzeb, nauczyciel zobowiązany jest sporządzić notatkę służbową w zeszycie spotkań z rodzicami a rodzice winni zapoznać się z notatką potwierdzając to własnoręcznym podpisem,
  1. zajęcia otwarte dla rodziców dotyczące pracy z materiałem Montessori oraz zajęć dydaktycznych,
  1. uroczystości i imprezy okolicznościowe z udziałem dzieci, rodziców oraz najbliższych członków rodziny-wg harmonogramu ,
  1. kąciki dla rodziców z aktualnymi informacjami o działalności Przedszkola, realizowanych celach, zadaniach, tematach kompleksowych i innych wydarzeniach grupy,
  1. spotkania ze specjalistami i zaproszonymi gośćmi,
  2. ankiety dot. działalności Przedszkola co najmniej raz w roku.

 

  1. Przedszkole wspomaga rodzinę w wychowaniu dziecka i przygotowaniu do szkoły:

 

  1. traktując dziecko podmiotowo jako istotę dążącą przez aktywność i samodzielne działanie do uzyskania niezależności od dorosłych,
  2. organizuje współpracę z rodzicami ,
  3. zapoznaje rodziców z zadaniami przedszkola, jego specyfiką,
  4. zasięga opinii rodziców w sprawach dotyczących wychowania, opieki ,
  5. dostarcza informacji o rozwoju i postępach dziecka w sferach: poznawczej, emocjonalnej i społecznej,
  6. kształtuje nawyki higieniczne i kulturę bycia,
  7. stwarza warunki do realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego,
  8. współpracuje ze szkołą, środowiskiem lokalnym
  9.   umożliwia dzieciom zdobycie różnorodnych doświadczeń wpływających  stymulująco na ich rozwój,

 

  1. Nauczyciel ma prawo wyboru programu wychowania przedszkolnego, programu nauczania dopuszczonego do użytku przedszkolnego przez MEN.
  1. Nauczyciel ma prawo opracowania własnego programu wychowania i nauczania, a procedurę wdrożenia programu określają szczegółowe przepisy.

 

VIII. Prawa i obowiązki rodziców.

§26

 

  1. Do podstawowych obowiązków rodziców dziecka należy:
  1. udzielanie pełnej informacji o sytuacji zdrowotnej dziecka, mającej wpływ na jego bezpieczeństwo i prawidłowe funkcjonowanie w grupie,
  1. regularne uiszczanie opłat za Przedszkole- zgodnie z umową o wpis dziecka do Przedszkola,
  1. respektowanie ustaleń Rady Pedagogicznej,
  2. regularne kontaktowania się z wychowawcą w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych,

5. zapewnienie regularnego przyprowadzania dziecka do Przedszkola przy realizowaniu rocznego przygotowania przedszkolnego,

  1. wyposażenia dziecka w materiały niezbędne do zajęć dydaktyczno – wychowawczych,
  2. przyprowadzanie i punktualne odbieranie dziecka z Przedszkola przez rodziców lub przez upoważnioną przez rodziców osobę zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo,
  1. informowanie o przyczynach nieobecności dziecka w Przedszkolu, niezwłoczne powiadamianie o zatruciach pokarmowych i chorobach zakaźnych.

2. Uprawnienia i obowiązki rodziców w stosunku do dzieci z objawami nieżytu dróg oddechowych :

  1. Rodzice powinni przyprowadzać dziecko do Przedszkola w dobrej kondycji zdrowotnej.
  2. Rodzice są zobowiązani do udzielania pełnej informacji o sytuacji zdrowotnej dziecka, mającej wpływ na jego bezpieczeństwo i prawidłowe funkcjonowanie w grupie.
  3. W przypadku poinformowania przez nauczyciela drogą telefoniczną o wystąpieniu u dziecka objawów nieżytu dróg oddechowych podczas przebywania w Przedszkolu rodzice powinni niezwłocznie odebrać dziecko z Przedszkola.
  4. Dziecko powinno wrócić do Przedszkola bez objawów chorobowych.

 

§27

 

Zasady przyprowadzania i odbierania dziecka z Przedszkola.

  1. Dziecko jest przyprowadzane do Przedszkola przez jednego z rodziców lub osobę dorosłą przez nich upoważnioną.
  2. Dziecko należy przyprowadzić do Przedszkola nie później niż do godziny 9.00.

 

  1. Rodzice ponoszą odpowiedzialność za dziecko od wejścia dziecka do Przedszkola do momentu doprowadzenia go do sali zajęć bezpośrednio do nauczyciela. Jak również od momentu odebrania dziecka z sali lub placu zabaw do momentu wyjścia z terenu Przedszkola.

 

  1. Dziecko może odebrać z Przedszkola:
  2. jeden z rodziców,
  3. osoba pełnoletnia upoważniona przez rodziców do odbioru dziecka,
  4. w szczególnych przypadkach inna osoba upoważniona, inna niż

wymienione w pkt. 1 i 2, co musi być odnotowane przez wychowawcę w dokumentacji Przedszkola.

  1. W przypadku zgłoszenia się po dziecko osoby nieupoważnionej pisemnie

przez rodziców  lub osoby upoważnionej u której widoczna jest niedyspozycja, dziecko nie będzie oddane pod opiekę. O tym fakcie, telefonicznie zostaną poinformowani rodzice, a dziecku do czasu przyjścia rodziców zostanie zapewniona opieka nauczyciela.

  1. Życzenia rodziców dotyczące nie odbierania dziecka przez jednego z rodziców  muszą być poparte stosownymi orzeczeniami sądowymi.
  1. W sytuacji, gdy dziecko nie zostanie odebrane w godzinach pracy Przedszkola nauczyciel pełniący dyżur sprawuję opiekę nad dzieckiem, nie dłużej jednak jak 1 godzinę po zamknięciu Przedszkola.

Nauczyciel   jest zobowiązany do:

  1. skontaktowania się z jednym z rodziców,
  2. skontaktowania się z Policyjną Izbą Dziecka i przekazania dziecka Policji, gdy spóźnienie przekracza 1 godzinę zegarową i nie udaje się mu skontaktować z rodzicami.

8.Rodzice przejmują odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo

dziecka odbieranego z Przedszkola przez upoważnioną przez nich osobę.

  1.   Dzieci należy przyprowadzać w dobrej kondycji zdrowotnej. W przypadku istnienia wątpliwości ze strony nauczyciela przyjmującego dziecko co do stanu zdrowia dziecka, nauczyciel ma prawo żądać zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia dziecka pod rygorem odmowy przyjęcia dziecka do Przedszkola.

 

 IX. Prawa i obowiązki dzieci.

 

§28

 

  1. Dziecko w Przedszkolu ma prawa wynikające z Konwencji O Prawach Dziecka, a w szczególności do:
  1. właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczego, wychowawczego i edukacyjnego zgodnie  z zasadami higieny pracy umysłowej,
  1. ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej i psychicznej oraz poszanowania godności osobistej,

3. szacunku dla potrzeb, życzliwego i podmiotowego traktowania w procesie wychowawczo – dydaktycznym,

4. zaspokajania poczucia bezpieczeństwa, akceptacji i podstawowych potrzeb fizjologicznych,

5.rozwijania swoich zdolności, talentów i  zainteresowań,

  1. wychowania w tolerancji dla samego siebie i innych ludzi,
  2. przygotowania umożliwiającego osiągnięcie ,, gotowości szkolnej ”,
  3. poznawania rzeczywistości przyrodniczej, społeczno – kulturalnej i technicznej,
  4. spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej,
  5. respektowania jego naczelnej potrzeby – zabawy,
  6. otrzymywania pomocy dorosłych,
  7. odpoczynku,
  8. ochrony przed wszelkimi formami wyrażania przemocy fizycznej bądź psychicznej,
  1. opieki ,
  2. partnerskiej rozmowy na każdy temat,
  3. akceptacji jego osoby,
  4. swobody wyrażania myśli i przekonań jeśli nie narusza tym dobra innych osób

18. tego, aby mieć zapewnioną dyskrecję w sprawach osobistych, a także stosunków rodzinnych, przyjaźni, uczuć.

 

§30

 

1.Obowiązki dziecka wynikają z zawartych umów społecznych między dzieckiem, nauczycielem oraz rodzicem i wyrażają się w:

  1. poszanowaniu godności rówieśników i dorosłych
  2. przestrzeganiu zasad i form współżycia w grupie przedszkolnej,
  3. poszanowaniu odrębności każdego członka grupy, poznawaniu i poszanowaniu

wytworów pracy każdego członka grupy,

  1. przestrzeganiu zasady równego prawa do korzystania ze wspólnych zabawek, sprzętów, materiałów Montessori oraz  szanowaniu ich jako wspólnej własności;
  2. słuchaniu i reagowaniu na polecenia nauczyciela,
  3. wykonywaniu czynności samoobsługowych i porządków na miarę swoich

możliwości,

  1. dbaniu o ład i porządek w pomieszczeniach i ogrodzie,
  2. przestrzeganiu zasad higieny osobistej,
  3. uczestniczeniu w pracach porządkowych i dyżurach,
  4. pomaganiu młodszym i słabszym kolegom,

10.przestrzeganiu zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i innych pracowników Przedszkola,

  1. stwarzaniu atmosfery wzajemnej życzliwości,
  2. kulturalne zwracanie się do innych, używanie form grzecznościowych,
  3. nie oddalanie się od grupy,
  4. sygnalizowaniu nauczycielowi złego samopoczucia.

2. Dziecko w wieku sześciu lat obowiązane jest do odbycia obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego realizowanego w Przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej.

X. Szczegółowe zasady rekrutacji dzieci do przedszkola.

 

§31

  1. Przedszkole przeprowadza rekrutację w oparciu o zasadę powszechnej dostępności.
  2. Informacja o zapisach dziecka do przedszkola umieszczona jest w formie oferty informacyjnej w widocznym miejscu w Przedszkolu lub w mediach.
  1. Podstawą zapisania dziecka do Przedszkola jest Karta zgłoszenia dziecka do przedszkola.
  2. Rekrutacja nie zakłada kryteriów selekcyjnych w odniesieniu do dziecka – o przyjęciu do Przedszkola decyduje kolejność składania Kart zgłoszeń dziecka
  3. Okres rekrutacji trwa od dnia 1 marca do 31 sierpnia danego roku.
  4. Dzieci mogą być przyjmowane w ciągu roku szkolnego, jeżeli Przedszkole dysponuje wolnymi miejscami.
  5. W pierwszej kolejności miejsce w przedszkolu otrzymują pięciolatki mające prawo do rocznego przygotowania przedszkolnego oraz rodzeństwo dzieci już uczęszczających do Przedszkola i dzieci uczęszczające do żłobka Montessori House
  6. W lutym rozpoczynają się wizyty kandydatów w celu zapoznania się z Przedszkolem, grupą, a rodzice mają możliwość poznania pracy Przedszkola, programu i specyfiki pracy metodą Montessori.
  7. Niezbędna jest akceptacja programu i pracy metodą Montessori przez rodziców dziecka i współpraca             z nauczycielami w procesie dydaktyczno-wychowawczym.

 

§32

  1. Do Przedszkola przyjmowane są dzieci, które:
  • umieją zgłaszać potrzeby fizjologiczne,
  • osiągnęły taki poziom dojrzałości społecznej, który pozwala im nawiązać kontakty z dziećmi i dorosłymi,
  •  nie przejawiają zachowań agresywnych, niebezpiecznych dla innych dzieci i otoczenia,
  • rozumieją polecenia dorosłych i reagują na nie.

2. Po zakwalifikowaniu dziecka, rodzice podpisują umowę o wpis na bieżący rok szkolny i wpłacają wpisowe, ustalone przez Dyrektora Przedszkola.

§33

  1. Ze względu na specyfikę pracy metodą Montessori wprowadza się miesięczny okres próbny dla nowo przyjętego dziecka, w celu oceny jego dojrzałości do pracy z materiałem rozwojowym Montessori.
  2. W tym okresie, do ostatniego dnia miesiąca zarówno rodzice jak i Dyrektor mają prawo rozwiązać umowę dotyczącą przyjęcia dziecka. Jeśli rozwiązanie umowy wynika z inicjatywy Dyrektora zwracane jest wówczas rodzicom wpisowe.

 

§34

  1. Dziecko może być skreślone z listy przedszkolnej wówczas gdy:
  1. rodzice dziecka zalegają z opłatami za Przedszkole za 2 miesiące,
  2. dziecko swoim zachowaniem powoduje zagrożenie życia, bezpieczeństwa i zdrowia innych osób w Przedszkolu,
  3. rodzice zataili ważne informacje o dziecku, które uniemożliwiają jego pobyt w  Przedszkolu,
  1. rodzice przedstawią pisemny wniosek o skreślenie dziecka z listy przedszkolnej.

XI. Postanowienia końcowe

 

§35

  1. Uchwalenie nowego Statutu lub zmiana niniejszego Statutu, należą do kompetencji Dyrektora Przedszkola i Rady Pedagogicznej.
  2. Decyzja o likwidacji Przedszkola należy do kompetencji Dyrektora Przedszkola.
  3. Zasady gospodarki finansowej i materiałowej Przedszkola określają odrębne przepisy.
  4. Przedszkole posiada wyodrębniony rachunek bankowy.
  5. Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentacje zgodnie z odrębnymi przepisami.
  6. Dyrektor Przedszkola, po nowelizacji Statutu Przedszkola opracowuje i publikuje ujednolicony tekst Statutu.
  7. Statut Przedszkola został przyjęty uchwałą Rady Pedagogicznej w dniu 15 listopada 2017r
  8. Dodatkowo specyfikę codziennej pracy Przedszkola opisuje „Przewodnik dla Rodziców”

 

 

 

 

Pieczęć Przedszkola                                                                                                                                                                                                    Podpis Dyrektora